۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۵

امام جمعه موقت ساوه:

گسترش گفتمان عفاف و حجاب در جامعه مستلزم برنامه ریزی صحیح است

گسترش گفتمان عفاف و حجاب در جامعه مستلزم برنامه ریزی صحیح است

ساوه- امام جمعه موقت ساوه گفت: گسترش گفتمان عفاف و حجاب در جامعه مستلزم برنامه ریزی صحیح است تا برای نسل کنونی جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام علی بدرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حجاب جزو ضروریات دین است، افزود: در خصوص مقوله عفاف و حجاب آیات، روایات و فتواهای بسیاری از مراجع تقلید عنوان شده از این رو باتوجه به اهمیت این موضوع، جای اختلاف در آن وجود ندارد چرا که از ضروریات دین است.

امام جمعه موقت ساوه تصریح کرد: امام حسین (ع) در آخرین وداع که بحث اسارت بود مسئله حجاب را مطرح کردند و بر پوشیدن لباس بلند در منظر عمومی تاکید کردند که مبادا تحت تأثیر شرایط دشمن قرار بگیرید و این نشان از اهمیت حجاب دارد.

حجت الاسلام بدرخانی با تاکید بر الگو گیری حجاب در ایام محرم گفت: ایام محرم فرصت مناسبی است که علما در مساجد، هیئات مذهبی، توجه ویژه ای به تبلیغ این مهم داشته باشند، چرا که در این خصوص کم کاری شده است.

وی ادامه داد: با افکار و باورهای گذشته نمی‌توان مفاهیم حجاب و واجبات دین را برای نسل امروز تبیین کرد و این مسأله سبب شده نتوانیم با نسل کنونی جامعه ارتباط نزدیک برقرار کنیم تا بتوانیم مفاهیم دین را برای آنها درونی کنیم.

امام جمعه موقت ساوه یکی از دستاوردها و آثار مهم حجاب را حاکمیت آرامش روحی و روانی در جامعه بیان کرد و گفت: برای پذیرش این مفهوم از سوی مردم، نخست باید اهمیت این گفتمان برای آن‌ها مشخص و تبیین شود.

وی تاکید کرد: به طور حتم پذیرش گسترش گفتمان عفاف و حجاب در جامعه جامعه مستلزم صبوری و برنامه‌ریزی دقیق دارد تا مردم به ویژه نسل کنونی جامعه به باور آن برسند و این مهم نهادینه شود.

کد خبر 6164080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha